BIP - Urząd Gminy w Starym Czarnowie
Fundusz sołecki
Fundusz sołecki to środki finansowe wyodrębnione z budżetu gminy, zagwarantowane na realizację przedsięwzięć służących poprawie życia mieszkańców.
Podstawą prawną funkcjonowania funduszu sołeckiego jest:
Uchwalenie budżetu sołectwa:
Zebranie wiejskie w sprawie uchwalenia przyszłorocznego budżetu sołectwa musi odbyć się przed dniem 30 września. Zebranie wiejskie w tej sprawie powinien zwyczajowo zwołać sołtys, w przypadku jego bierności taką inicjatywę posiadają:
Zawiadomienie o planowanym zebraniu wiejskim musi być widoczne w zwyczajowo przyjętej formie przez okres 7 dni poprzedzajacych zebranie wiejskie w sołectwie, którego dotyczy. O terminie zebrania wiejskiego należy powiadomić także wójta gminy.
Podczas zebrania inicjatywę do złożenia wniosku ma wyłącznie:
Wniosek musi zawierać:
Przyjęcie wniosku o rozdysponowanie budżetu odbywa się zwykłą większością głosów.
Na co można przeznaczyć środki?
Aby przedsięwzięcie mogło być zrealizowane w ramach funduszu sołeckiego, musi spełniać dwa warunki:
Dodatkowe informacje można uzyskać:
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Paweł Kuźniar | 14-09-2015 20:37 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 14-09-2015 | |
Ostatnia aktualizacja: | Paweł Kuźniar | 17-07-2017 09:30 |