Deklaracja dostępności
Gmina Stare Czarnowo zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony bip.stareczarnowo.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
Informacje zamieszczone w formie załączników nie są dostępne cyfrowo w całości, ponieważ pochodzą od podmiotów zewnętrznych i zostały przekazane do publikacji wyłącznie w postaci papierowej wymagającej przetworzenia do postaci elektronicznej (skany). Przykładem takich informacji są oświadczenia majątkowe, interpelacje i zapytania radnych, petycje, niektóre informacje opublikowane przed dniem wejścia w życie wyżej wskazanej ustawy zamieszczone w formie artykułów lub załączników nie są dostępne cyfrowo w całości, niektóre informacje zamieszczone w formie artykułów lub załączników opublikowane po wejściu w życie wyżej wskazanej ustawy nie są dostępne cyfrowo w całości, jednak będą sukcesywnie przetwarzane do tej postaci.
Nadmierne koszty
Zamówienia publiczne, oświadczenia majątkowe i dokumenty przekazane od innych podmiotów publicznych. Ocena dokonana na podstawie analizy kosztów zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanego elementu.
Treści nieobjęte przepisami
Data i podstawa przygotowania deklaracji dostępności
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Urząd Gminy Stare Czarnowo posiada swoją stronę internetową: www.stareczarnowo.pl, która jest dostosowana cyfrowo dla osób ze szczególnymi potrzebami. Serwis Biuletynu Informacji Publicznej zawiera dokumenty PDF, DOC, XLS z niepoprawną logiczną strukturą dokumentu, redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie. Oprogramowanie CMS umożliwia zarządzanie stroną BIP w taki sposób, aby była ona zgodna ze stawianymi wymaganiami Web Content Accessibility Guidelines (WCAG 2.1) zgodnie z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z dnia 4 kwietnia 2019 roku.
Informacje o zakresie działalności Urzędu określa Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Stare Czarnowo dostępny w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie bip.stareczarnowo.pl
Skróty klawiszowe
SHIFT + ALT + H - Strona główna
SHIFT + ALT + M - Zawartość strony
SHIFT + ALT + F - Wyszukiwarka
SHIFT + ALT + 0-9 - Menu
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Paweł Kuźniar — mejlowo pkuzniar@stareczarnowo.pl lub telefonicznie 91 485 70 50.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt pod adresem mailowym pkuzniar@stareczarnowo.pl. Kontaktować można się także przesyłając korespondencje w wersji papierowej na adres Urząd Gminy Stare Czarnowo, ul. Św. Floriana 10, 74-106 Stare Czarnowo lub pod numerem telefonu 91 485 70 50. Wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargi na brak zapewnienia dostępności, należy składać na adres poczty elektronicznej pkuzniar@stareczarnowo.pl lub pod numerem telefonu 91 485 70 50.
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Link do aplikacji mobilnej:
Link do deklaracji dostępnosci tej aplikacji:
Dostępność architektoniczna
Główna siedziba Urzędu Gminy Stare Czarnowo mieści się przy ulicy Św. Floriana 10 i jest częściowo dostosowana do dostępności osób ze szczególnymi potrzebami. Otoczenie budynku posiada jasny system informacji nawigujących, z informacją, gdzie znajdują się poszczególne referaty oraz instytucje mające siedzibę w budynku. Brak jest oznaczenia poziomego informującego, w którą stronę osoba z niepełnosprawnością powinna się poruszać. Obiekt posiada trzy wejścia: 1. Wejście A - od strony ulicy Św. Floriana. 2. Wejście B - od strony parkingu z tyłu budynku na klatkę schodową. 3. Wejście C - od strony parkingu z tyłu budynku do pomieszczeń Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Starym Czarnowie. Obiekt od wejścia A dysponuje dwoma oznakowanymi stanowiskami parkingowymi, które są przeznaczone dla osób niepełnosprawnych i posiadają bezkolizyjne wejście do budynku bez progu. W holu wejściowym znajduje się miejsce odpoczynku. W bezpośredniej bliskości od wejścia do budynku usytuowane jest siedziba Poczty Polskiej, pomieszczenia Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej oraz pomieszczenie ewidencji ludności. W holu wejściowym znajduje się tablica informacyjna przedstawiająca opis, w których pokojach można załatwić daną sprawę urzędową. Przed wejściem B nie ma oznakowanych stanowisk parkingowych, przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Nawierzchnia przed wejściem jest utwardzona, a wejście posiada bardzo niski próg. Rozwiązanie takie ułatwia dostęp do budynku osobom z niepełnosprawnościami ruchu, opiekunom z dziećmi i osobom starszym. Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, a także drzwi zewnętrzne i wewnętrzne o odpowiedniej szerokości - wolne od barier poziomych przestrzeni. W holu oraz w głównym pomieszczeniu referatu, znajdują się miejsca do odpoczynku. Pomieszczenia posiadają dostateczne wytłumienie pogłosu i ewentualnego echa. Wejście C, gdzie znajduje się Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, nie spełnia wszystkich wymagań dotyczących dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, w tym nie posiada wydzielonych miejsc parkingowych dla niepełnosprawnych. Nie została zapewniona możliwość poruszania się pomiędzy piętrami za pomocą windy. Szerokie korytarze ułatwiają poruszanie poziome po piętrach do wszystkich dozwolonych pomieszczeń w budynku. Z uwagi na konstrukcję budynku utrudnione jest poruszanie się osób niepełnosprawnych oraz opiekunów z wózkami dziecięcymi pomiędzy piętrami z powodu różnicy poziomów, gdzie należy pokonać bieg schodowy. Brak alternatywnego rozwiązania dla osób niepełnosprawnych ruchowo w postaci transportera schodowego. Osoby odwiedzające urząd mają prawo wstępu do budynku i pomieszczeń - z wyłączeniem pomieszczeń technicznych - z psem asystującym lub psem przewodnikiem za okazaniem odpowiednich dokumentów czworonoga. Obiekt nie posiada systemów naprowadzających dźwiękowo oraz brak jest oznaczeń ciągów komunikacyjnych poziomych. Urząd Gminy Stare Czarnowo nie posiada możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.