ZARZĄDZENIE NR II/8/2007
Wójta Gminy Stare Czarnowo
z dnia 08.03.2007 r.
w sprawie powołania komisji przetargowej
Na podstawie art. 21 ust. 1 ustawy z 29.1.2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. Nr 19, poz. 177 ze zm.) zarządza się, co następuje:
§ 1. Powołuję z dniem 08.03.2007 r. komisję przetargową do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na:
Przebudowę II piętra (trzeciej kondygnacji) budynku GOK i Strażnicy OSP na budynek administracyjny przy ul. Św. Floriana 10 w Starym Czarnowie.
w składzie:
- Kazimierz Nowicki - przewodniczący komisji
- Marek Kamrowski - członek komisji – sekretarz
- Bogdan Adrabiński - członek komisji
- Marian Glapiak - członek komisji
§ 2. Do zadań przewodniczącego należy w szczególności:
- dokonanie oceny ofert pod kątem spełniania wymagań dotyczących przedmiotu zamówienia,
- nadzorowanie przebiegu oceny ofert przez członków komisji,
- dokonanie oceny merytorycznej ofert.
§ 3. Do zadań sekretarza należy w szczególności:
- dokonanie oceny dokumentów załączonych do ofert przez wykonawców pod kątem spełniania wymagań formalnych,
- sporządzenie protokołu postępowania,
- dokonanie oceny merytorycznej ofert.
§ 4. Do zadań członka komisji, o którym mowa w § 1 pkt 3 i 4 należy w szczególności:
- dokonanie oceny sytuacji wykonawców pod kątem spełniania wymagań ekonomicznych i finansowych,
- dokonanie oceny ofert pod względem rachunkowym, w tym terminów i warunków realizacji umowy, gwarancji i płatności,
- dokonanie oceny wykonawców pod kątem spełniania przez nich wymagań formalno-prawnych,
- dokonanie oceny merytorycznej ofert.
§ 5. Szczegółowe zadania komisji przetargowej oraz tryb jej pracy określa regulamin pracy komisji przetargowej. Stanowi załącznik Nr 1 do Zarządzenia.
§ 6. Wykonanie Zarządzenia powierza się podinspektorowi ds. zamówień publicznych.
§ 7. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Wójt Gminy Stare Czarnowo
mgr Marek Woś
Załącznik Nr 1
do Zarządzenia Nr II/8/2007
Wójta Gminy Stare Czarnowo
z dnia 08.03.2007 r.
|
REGULAMIN PRACY KOMISJI PRZETARGOWEJ
§ 1
Ustala się organizację, skład, tryb pracy oraz zakres obowiązków członków komisji powoływanej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym przez
Wójta Gminy Stare Czarnowo
§ 2
- Komisję przetargową powołuje się do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na:
Przebudowę II piętra (trzeciej kondygnacji) budynku GOK i Strażnicy OSP na budynek administracyjny przy ul. Św. Floriana 10 w Starym Czarnowie.
- Komisja przetargowa składa się z najmniej 4 osób
- przewodniczącego,
- sekretarza,
- 2 członków komisji
§ 3
- Komisja przetargowa przystępuje do wykonywania czynności niezwłocznie po otrzymaniu decyzji o powołaniu komisji oraz materiałów umożliwiających przygotowanie projektów dokumentów niezbędnych do podjęcia czynności wymaganych przepisami o zamówieniach publicznych.
- Praca komisji przetargowej rozpoczyna się z chwilą wpłynięcia do komisji przetargowej wniosku o rozpoczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, sporządzonego przez pracownika właściwego merytorycznie ze względu na przedmiot zamówienia.
§ 4
Komisja przetargowa obraduje na posiedzeniach, które są zwoływane przez przewodniczącego komisji w terminach zapewniających sprawny przebieg prac. Z każdego posiedzenia sporządza się protokół.
§ 5
- Komisja przetargowa podejmuje rozstrzygnięcia w drodze uchwały.
- W sprawach spornych komisja przetargowa dokonuje rozstrzygnięć w głosowaniu zwykłą większością głosów. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos przewodniczącego komisji.
- W przypadku, o którym mowa w ust. 2, członek komisji przetargowej nie może wstrzymać się od głosu. Może natomiast żądać załączenia jego pisemnego stanowiska do protokołu.
- Dla skuteczności czynności podejmowanych przez komisję przetargową wymagana jest obecność co najmniej połowy liczby jej członków.
§ 6
Komisja przetargowa, w przypadkach wymagających specjalistycznej wiedzy związanej z prowadzonym postępowaniem, wnioskuje do kierownika zamawiającego o powołanie biegłych (rzeczoznawców).
§ 7
- Członkowie komisji przetargowej wykonują swoje zadania w sposób rzetelny i uczciwy, kierując się wyłącznie przepisami prawa, posiadaną wiedzą i doświadczeniem.
Komisja przetargowa przygotowuje i prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego.
- Dokumenty sporządzone przez komisję przetargową wymagają zatwierdzenia przez kierownika zamawiającego.
- W przypadku gdy czynność komisji przetargowej nie zostanie zatwierdzona przez kierownika zamawiającego, komisja przetargowa powtarza tę czynność, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przepisami o zamówieniach publicznych. W przypadku wystąpienia okoliczności skutkujących koniecznością unieważnienia postępowania, postępowanie unieważnia się.
- Komisja przetargowa nie ma prawa ujawnić informacji, które stanowią tajemnicę prawnie chronioną, w tym przede wszystkim informacji niejawnych, chronionych danych osobowych oraz tajemnic przedsiębiorstwa, zawartych w ofertach.
§ 8
- Członkowie komisji przetargowej, po ujawnieniu wykonawców ubiegających się lub zamierzających ubiegać się o zamówienie publiczne, składają pisemne oświadczenie, że nie podlegają wyłączeniu z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, o treści wymaganej przepisami art. 17 ust. 2 Pzp, z uwzględnieniem postanowień ust. 2.
- W przypadku ujawnienia w toku prowadzonego postępowania okoliczności, o których mowa w ust. 1, członek komisji przetargowej zobowiązany jest niezwłocznie, poinformować o tym na piśmie przewodniczącego komisji przetargowej.
- Przewodniczący komisji przetargowej informuje kierownika zamawiającego o okolicznościach wskazanych w ust. 2, jak również o każdym przypadku niewywiązywania się przez członka komisji przetargowej z obowiązków przewidzianych przepisami Pzp oraz postanowieniami niniejszego regulaminu.
- W przypadku, o którym mowa w ust. 2, kierownik zamawiającego odwołuje członka komisji przetargowej.
- Czynności komisji przetargowej, jeżeli zostały dokonane z udziałem członka, o którym mowa w ust. 2, podlegają powtórzeniu, z zastrzeżeniem ust. 7, chyba że postępowanie powinno zostać unieważnione.
- Przepisy ust. 1–4 mają odpowiednie zastosowanie do przewodniczącego komisji przetargowej.
- Przepisu ust. 5 nie stosuje się do czynności otwarcia ofert oraz tych czynności faktycznych, które nie mają wpływu na wynik postępowania.
- Przepisy ust. 3–5 stosuje się odpowiednio, gdy członek komisji przetargowej zostanie wyłączony z powodu niezłożenia oświadczenia, o którym mowa w ust. 1, lub w przypadku, gdy złoży oświadczenie niezgodne z prawdą.
§ 9
Pracami komisji przetargowej kieruje przewodniczący, do którego zadań należą w szczególności:
- wyznaczanie terminów posiedzeń komisji oraz ich prowadzenie,
- podział prac między członków komisji przetargowej,
- nadzorowanie prawidłowego prowadzenia dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
- odebranie od członków komisji przetargowej oraz innych osób, wykonujących czynności związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, oświadczeń o treści określonej w § 8 ust. 1.
§ 10
Do zadań sekretarza komisji przetargowej należy w szczególności:
- dokumentowanie prac komisji przetargowej,
- sporządzanie protokołów z postępowania,
- zapewnienie zachowania formy pisemnej postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
§ 11
- Zakończenie prac komisji przetargowej następuje z chwilą zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego lub unieważnienia postępowania w sprawie zamówienia publicznego.
- Przewodniczący komisji przetargowej po zakończeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego przekazuje, za pokwitowaniem, wszystkie dokumenty związane z pracą komisji przetargowej kierownikowi zamawiającego.
§ 12
Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania.