UCHWAŁA NR XXVI/184/09
Rady Gminy Stare Czarnowo
z dnia 9 lutego 2009 r.
w sprawie uchwalenia planu pracy Rady Gminy Stare Czarnowo na 2009 r.
Na podstawie art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591; z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214 poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759; z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457; z 2006. Nr 17 poz. 128, Nr 181 poz. 1337; z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218; z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458), Rada Gminy Stare Czarnowo uchwala, co następuje:
§ 1. Uchwala się ramowy plan pracy Rady Gminy Stare Czarnowo na 2009 r. stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2009 r.
Przewodniczący Rady Gminy
Kazimierz Mendak
Załącznik
do uchwały nr XXVI/184/09
Rady Gminy Stare Czarnowo
z dnia 9 lutego 2009 r.
|
|
Tematyka Podstawowa na 2009 r.
|
Terminy sesji
|
I.
|
- Uchwalenie planu pracy Rady Gminy na 2009 r.
- Zatwierdzenie planów pracy stałych komisji Rady na 2009 r.
- Uchwalenie programu współpracy na rok 2009 Gminy Stare Czarnowo z organizacjami pozarządowymi, podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego oraz stowarzyszeniami jednostek samorządu terytorialnego.
- Zatwierdzenie Gminnego Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy Stare Czarnowo na rok 2009.
- Sprawozdanie z działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za rok 2008.
- Sprawozdania z działalności komisji Rady za okres II półrocza 2008 r.
|
Luty
2009 r.
|
II.
|
- Informacja z wykonania budżetu Zespołu Szkół w Kołbaczu za rok 2008.
- Informacja o stanie bezpieczeństwa, ładu i porządku publicznego na terenie gminy w roku 2008 r.
- Informacja z działalności przeciwpożarowej w Gminie Stare Czarnowo w roku 2008 (w tym; wykonanie budżetu).
|
marzec
2009 r.
|
III.
|
- Sprawozdanie z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Starym Czarnowie za rok 2008 (w tym: wykonanie budżetu) i przedstawienie potrzeb w zakresie pomocy społecznej na rok 2009.
- Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu gminy za rok 2008 r.- podjęcie uchwały w sprawie absolutorium.
- Sprawozdania z działalności sołtysów za rok 2008
|
kwiecień
2009 r.
|
IV.
|
- Informacja z działalności Gminnego Klubu Sportowego Fagus i rekreacji na terenie gminy w roku 2008 (w tym: wykonanie budżetu)
- Informacja z działalności bibliotek; w St. Czarnowie i Kołbaczu za rok 2008 (w tym: wykonanie budżetu).
|
czerwiec
2009 r.
|
V.
|
- Informacja Wójta z przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze 2009 r.
- Informacja z przygotowania Zespołu Szkół w Kołbaczu do rozpoczęcia roku szkolnego 2009 / 2010 ( w tym wykonanie budżetu za I półrocze 2009 r.)
- Sprawozdania z działalności stałych komisji Rady za I półroczu 2009 r.
|
sierpień
2009 r.
|
VI.
|
- Informacja z działalności Gminnego Klubu Sportowego Fagus i rekreacji na terenie gminy w I półroczu 2009 r. – wykonanie budżetu.
- Informacja z działalności przeciwpożarowej w Gminie Stare Czarnowo za okres I półrocza 2009 r. – wykonanie budżetu.
|
wrzesień
2009 r.
|
VII.
|
- Informacje z analizy oświadczeń majątkowych.
- Ocena realizacji zadań inwestycyjnych zaplanowanych na 2008 i 2009 r.
|
październik
2009 r.
|
VIII.
|
- Projekt budżetu gminy na 2010 r.
- Uchwalenie stawek podatków i opłat lokalnych na 2010 r.
|
listopad
2009 r.
|
IX. |
- Uchwalenie budżetu gminy na 2010 r.
|
grudzień
2009 r. |
Na poszczególnych sesjach oprócz w/w tematów – Rada Gminy będzie rozpatrywała i podejmowała uchwały w bieżących sprawach statutowych i gospodarczych gminy m.in. w zakresie:
- zmian w budżecie,
- gospodarki nieruchomościami,
- zagospodarowania przestrzennego gminy,
- zmian w statucie gminy i statutach sołectw, - spraw oświatowych, spraw społecznych itp.
Ponadto Rada Gminy będzie informowana o:
- działalności Wójta w okresie między sesyjnym,
- pracy Rady w okresie między sesyjnym,
- stanie finansowym gminy.