Do zadań Referatu Finansowo-Księgowego należy:
1) przygotowywanie projektu uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami, projektów zmian budżetu oraz zmian w budżecie,
2) nadzór nad realizacją budżetu Gminy,
3) opracowywanie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy,
4) koordynowanie i nadzór nad realizacją wpływów do budżetu Gminy,
5) zapewnienie obsługi finansowo - księgowej i kasowej Urzędu,
6) uruchamianie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu Gminy,
7) prowadzenie dokumentacji dotyczącej wynagrodzenia pracowników Urzędu i gminnych jednostek organizacyjnych,
8) rozliczanie delegacji krajowych i zagranicznych pracowników Urzędu oraz radnych Gminy,
9) obsługa finansowo-księgowa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
10) prowadzenie ksiąg rachunkowych,
11) prowadzenie ewidencji mienia Urzędu i Gminy,
12) rozliczanie zinwentaryzowanych składników mienia,
13) dokonywanie wyceny aktywów oraz pasywów i ustalanie wyniku finansowego,
14) sporządzanie sprawozdań finansowych,
15) kompletowanie wniosków emerytalno-rentowych pracowników Urzędu,
16) obsługa kredytów, pożyczek, gwarancji i poręczeń,
17) dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
18) obsługa finansowo-księgowa obejmująca wydatki i dochody budżetowe gminnych jednostek organizacyjnych,
19) realizacja zadań wynikających z ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci,
20) prowadzenie spraw związanych z pomiarem i poborem podatków i opłat lokalnych, podatku rolnego i leśnego oraz innych podatków i opłat pozostających w zakresie właściwości Gminy, a w szczególności:
a) prowadzenie ewidencji podatników i inkasentów,
b) gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym, deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu,
c) przygotowywanie aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat,
d) podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego,
e) prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych,
f) przygotowywanie danych do projektów aktów dotyczących podatków i opłat,
g) przygotowywanie sprawozdań dotyczących podatków i opłat.
21) obsługa kasy Urzędu, a w szczególności:
a) przyjmowanie wpłat i dokonywanie wypłat pieniężnych,
b) transport gotówki,
c) sporządzanie raportów kasowych i przelewów na konta wierzycieli,
d) ewidencjonowanie druków ścisłego zarachowania.
|