ZARZĄDZENIE Nr II/41/2009
Wójta Gminy Stare Czarnowo
z dnia 20 lipca 2009r.
w sprawie ustalenia regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Gminy Stare Czarnowo.
Na podstawie art. 33 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym /Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759, z 2005r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218, z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458., z 2009 r. Nr 52, poz. 420 z późn. zm./ oraz art. 11-16 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych Dz. U. Nr 223, poz. 1458 z późn. zm./ zarządzam, co następuje:
§ 1. Wprowadzam regulamin naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Gminy Stare Czarnowo stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 2. Nadzór nad wykonaniem zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy Stare Czarnowo.
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Wójt Gminy Stare Czarnowo
Marek Woś
Załącznik Nr 1
do zarządzenia Nr II/41/2009
Wójta Gminy Stare Czarnowo
z dnia 20 lipca 2009 r.
|
REGULAMIN NABORU
NA WOLNE STANOWISKA URZĘDNICZE
W URZĘDZIE GMINY STARE CZARNOWO
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1. Celem regulaminu jest ustalenie zasad zatrudniania na stanowiska urzędnicze w oparciu o otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowiska pracy.
§ 2. Regulamin określa szczegółowe zasady zatrudniania na stanowiska urzędnicze, w tym na kierownicze stanowiska urzędnicze z wyłączeniem stanowiska skarbnika gminy oraz zastępcy wójta.
Rozdział II
Podjęcie decyzji o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej na wolne stanowisko urzędnicze
§ 3.
- Decyzję o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej podejmuje Wójt w oparciu o informacje przekazane przez Sekretarza Gminy o wakującym stanowisku lub w związku z tworzeniem nowego stanowiska pracy.
- Sekretarz Gminy opracowuje projekt opisu stanowiska w sytuacji tworzenia nowego stanowiska pracy i przedkłada go Wójtowi do akceptacji.
- Opis stanowiska pracy, o którym mowa w ust. 2 zawiera:
- określenie zadań wykonywanych na danym stanowisku pracy,
- określenie szczegółowych wymagań w zakresie kwalifikacji, umiejętności i predyspozycji wobec osób, które je zajmują,
- określenie niezbędnego wyposażenia,
- inne wyznaczniki określające indywidualny charakter danego stanowiska.
- Akceptacja projektu opisu stanowiska pracy oraz zgoda Wójta powodują rozpoczęcie procedury naboru kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze.
- Przykład opisu stanowiska pracy stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
Rozdział III
Komisja Rekrutacyjna
§ 4.
- W skład Komisji Rekrutacyjnej wchodzą:
- Wójt lub Zastępca Wójta;
- Sekretarz Gminy, będący jednocześnie Sekretarzem Komisji:
- Skarbnik Gminy;
- inne osoby upoważnione przez Wójta.
- Komisja działa do czasu zakończenia procedury naboru na wolne stanowisko pracy.
Rozdział IV
Etapy naboru
§ 5. Etapy naboru na wolne stanowiska urzędnicze stanowią:
- Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze.
- Składanie dokumentów aplikacyjnych.
- Wstępna selekcja kandydatów - analiza dokumentów aplikacyjnych.
- Ogłoszenie listy kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne.
- Selekcja końcowa kandydatów na którą składa się:
rozmowa kwalifikacyjna i test kwalifikacyjny.
- Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko urzędnicze.
- Podjęcie decyzji o zatrudnieniu i podpisanie umowy o pracę.
- Ogłoszenie wyników naboru.
Rozdział V
Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze
§ 6.
- Ogłoszenie o wolnym stanowisku urzędniczym umieszcza się obligatoryjnie w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Gminy Stare Czarnowo.
- Możliwe jest umieszczanie ogłoszeń dodatkowo w innych miejscach, m.in:
- prasie;
- urzędach pracy.
- Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko zawiera:
- nazwę i adres jednostki;
- określenie stanowiska urzędniczego;
- określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które preferowane dodatkowo;
- wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym;
- wskazanie wymaganych dokumentów;
- określenie terminu i miejsca składania dokumentów.
- Termin do składania dokumentów określony w ogłoszeniu o naborze, nie może być krótszy niż 10 dni od dnia opublikowania tego ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznej.
- Przykład ogłoszenia stanowi załącznik Nr 2 do niniejszego regulaminu.
Rozdział VI
Przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych
§ 7.
- Po ogłoszeniu umieszczonym w Biuletynie Informacji Publicznej i na tablicy ogłoszeń następuje przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych od kandydatów zainteresowanych pracą na wolnym stanowisku urzędniczym w Urzędzie Gminy Stare Czarnowo.
- Na dokumenty aplikacyjne składają się:
- list motywacyjny;
- życiorys - curriculum vitae;
- kserokopie świadectw pracy;
- kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie;
- kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach;
- referencje;
- oryginał kwestionariusza osobowego;
- inne dokumenty wymagane przepisami prawa.
- Dokumenty aplikacyjne składane przez osoby ubiegające się o zatrudnienie mogą być przyjmowane tylko po umieszczeniu ogłoszenia o organizowanym naborze na wolne stanowisko urzędnicze i tylko w formie pisemnej.
- Nie ma możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych drogą elektroniczną.
Rozdział VII
Wstępna selekcja kandydatów - analiza dokumentów aplikacyjnych
§ 8.
- Analizy dokumentów dokonuje Komisja Rekrutacyjna.
- Analiza dokumentów polega na zapoznaniu się przez Komisję z aplikacjami nadesłanymi przez kandydatów.
- Celem analizy dokumentów jest porównanie danych, zawartych w aplikacji z wymaganiami formalnymi określonymi w ogłoszeniu.
- Wynikiem analizy dokumentów jest wstępne określenie możliwości zatrudnienia kandydata do pracy na wolnym stanowisku urzędniczym.
Rozdział VIII
Ogłoszenie listy kandydatów, spełniających wymagania formalne
§ 9.
- Po upływie terminu do złożenia dokumentów, określonego w ogłoszeniu o naborze i wstępnej selekcji umieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej listę kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu.
- Lista, o której mowa w ust. 1, zawiera imiona i nazwiska kandydatów oraz ich miejsca zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
- Lista kandydatów spełniających wymagania formalne będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej do momentu ogłoszenia ostatecznych wyników naboru.
- Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym, określonymi w ogłoszeniu o naborze.
- Przykład listy stanowi załącznik Nr 3 do niniejszego regulaminu.
Rozdział IX
Selekcja końcowa kandydatów
§ 10.
- Na selekcję końcową składają się rozmowa kwalifikacyjna i test kwalifikacyjny.
- Rozmowa kwalifikacyjna:
- celem rozmowy kwalifikacyjnej jest nawiązanie bezpośredniego kontaktu z kandydatem i weryfikacja informacji zawartych w aplikacji;
- rozmowa kwalifikacyjna pozwoli również zbadać:
- predyspozycje i umiejętności kandydata gwarantujące prawidłowe wykonywanie powierzonych obowiązków,
- posiadaną wiedzę na temat jednostki samorządu terytorialnego, w której ubiega się o stanowisko,
- obowiązki i zakres odpowiedzialności na stanowiskach zajmowanych poprzednio przez kandydata,
- cele zawodowe kandydata.
- rozmowę kwalifikacyjną przeprowadza Komisja Rekrutacyjna;
- każdy członek Komisji Rekrutacyjnej podczas rozmowy przydziela kandydatowi punkty w skali od 0 do 10.
- Test kwalifikacyjny ma na celu sprawdzenie wiedzy i umiejętności niezbędnych do wykonywania określonej pracy.
Rozdział X
Ogłoszenie wyników
§ 11.
- Po przeprowadzonej rozmowie kwalifikacyjnej Komisja Rekrutacyjna wybiera kandydata, który w selekcji końcowej, uzyskał najwyższą liczbę punktów z rozmowy kwalifikacyjnej i testu kwalifikacyjnego. Komisja Rekrutacyjna może nie wybrać żadnego ze zgłoszonych kandydatów jeżeli nie spełnione zostały wymogi przepisów prawa warunkujące zatrudnienie lub wyniki przeprowadzonego testu i rozmowy kwalifikacyjnej będą niskie (tj. poniżej 60% możliwych do uzyskania punktów).
- Kandydat wyłoniony w drodze naboru przed zawarciem umowy o pracę, zobowiązany jest przedłożyć zaświadczenie o niekaralności.
Rozdział XI
Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko pracy
§ 12.
- Po zakończeniu procedury naboru Sekretarz Komisji sporządza protokół.
- Protokół zawiera w szczególności:
- określenie stanowiska urzędniczego, na które był prowadzony nabór, liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i adresy nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów uszeregowanych według spełnienia przez nich wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze;
- informację o zastosowanych metodach i technikach naboru;
- uzasadnienie danego wyboru bądź braku dokonania wyboru.
- Przykład protokołu stanowi załącznik Nr 4 do niniejszego regulaminu.
Rozdział XII
Informacja o wynikach naboru
§ 13.
- Informację o wynikach naboru upowszechnia się w terminie 14 dni od dnia zatrudnienia wybranego kandydata lub zakończenia procedury naboru, w przypadku, gdy w jego wyniku nie doszło do zatrudnienia żadnego kandydata.
- Informacja, o której mowa w ust. 1, zawiera:
- nazwę i adres jednostki;
- określenie stanowiska urzędniczego;
- imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania;
- uzasadnienie dokonanego wyboru kandydata albo uzasadnienie niezatrudnienia żadnego kandydata.
- Informację o wyniku naboru upowszechnia się w Biuletynie Informacji Publicznej i na tablicy ogłoszeń przez okres, co najmniej 3 miesięcy.
- Jeżeli stosunek pracy osoby wyłonionej w drodze naboru ustał w ciągu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole tego naboru. Przepisy ust. 1, 2 i 3 stosuje się odpowiednio.
- Wzór ogłoszenia stanowi załącznik Nr 5 i załącznik Nr 6 do niniejszego regulaminu.
Rozdział XIII
Sposób postępowania z dokumentami aplikacyjnymi
§ 14.
- Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji zostaną dołączone do jego akt osobowych.
- Dokumenty aplikacyjne osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do dalszego etapu i zostały umieszczone w protokole, będą przechowywane, zgodnie z instrukcją kancelaryjną, przez okres 2 lat, a następnie przekazane do archiwum zakładowego.
- Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób będą odsyłane lub odbierane osobiście przez zainteresowanych.